Facebook dezvoltă o aplicaţie pentru smartphone-uri prin care coordonatele utilizatorilor vor fi urmărite, au declarat pentru Bloomberg două persoane care au cunoştinţe legate de subiect.
Dezvoltarea aplicaţiei care le va semnala utilizatorilor ce prieteni sunt în apropiere se înscrie în efortul companiei de a "ataca" piaţa dispozitivelor mobile, o sursă majoră de venituri din publicitate.
Facebook a raportat la sfârşitul anului trecut venituri de circa 306 milioane de dolari, 23% din total, din publicitatea pe platforme mobile.
Aplicaţia ce urmează să fie lansată la jumătatea lunii martie le permite utilizatorilor să-şi găsească prietenii din apropiere, coordonatele fiind colectate chiar şi când aplicaţia nu este activă, a precizat una dintre surse.
Facebook intenţionează să-şi majoreze portofoliul de aplicaţii destinate utilizatorilor care accesează reţeaua de socializare de pe dispozitivele mobile, numărul acestora depăşind în prezent un miliard de persoane.
Cu ajutorul aplicaţiei care reţine coordonatele utilizatorilor, Facebook ar putea vinde publicitate "calibrată" pe obiceiurile zilnice ale consumatorilor.
Echipa care lucrează la dezvoltarea aplicaţiei este condusă de Peter Deng, director de produs la Facebook, plecat în 2007 de la Google.
Din echipă mai fac parte ingineri de la Glancee, o companie specializată în urmărirea coordonatelor cumpărată de Facebook în mai, precum şi experţi de la Gowalla, o reţea de socializare bazată pe acelaşi principiu, achiziţionată de Facebook la sfârşitul lui 2011.
Facebook dezvoltă o aplicaţie pentru smartphone-uri prin care coordonatele utilizatorilor vor fi urmărite, au declarat pentru Bloomberg două persoane care au cunoştinţe legate de subiect.
Dezvoltarea aplicaţiei care le va semnala utilizatorilor ce prieteni sunt în apropiere se înscrie în efortul companiei d