Cosmina Dorobanţu nu are timp şi nici motive să se lamenteze. Îşi face o cafea tare, urcă pe bicicletă şi ţine drumul drept în fiecare dimineaţă. Din casa cu mansardă în care stă acum, tipica reşedinţă britanică din cărămidă roşie, până la facultate.
Nu-i Downing Street. E Hodges Court, o stradă liniştită, în Oxford, pe care n-ai să vezi decât vecinii. “Fac abatere doar sâmbăta, când am antrenament de înot de la 7 şi mă prind zorii făcând tot ture de bazin”, spune Cosmina, cu naturaleţea cu care i-a cerut şi lui Eric Schmidt, "creierul" Google din Silicon Valley, o piscină. Şi a primit trei.
Chiar şi aşa, pedalând, pare cu picioarele pe pâmânt, deşi poate, la o adică, să ţină o prelegere savantă despre crize şi soluţii, despre comerţul online şi ce-l împinge spre 1 trilion de dolari pe an, încă necunoscute economiştilor de rând.
Să fii român şi doctorand la Oxford. Idealul. Britanicii nu te încadrează în stereotipii, nu-ţi povestesc despre acordeonişti care îi agasează în metrouri, nu abundă în prejudecăţi. Nu cei pe care i-a întâlnit până acum Cosmina.
Explicaţia ei pentru fobia de invazia românească e pe cât de simplă pe atât de logică: “Ţine de natura umană: atunci când viaţa e grea, cauţi un ţap ispăşitor. Normal că îmi pare rău că degetul britanicilor s-a oprit în dreptul nostru şi al bulgarilor. Dar înţeleg de ce trebuia îndreptat împotriva cuiva, la fel de bine cum înţeleg că nu va rămâne pe veci îndreptat spre noi. Campania voastră a fost un răspuns excelent!”. E vocea optimistă a Cosminei Dorobanţu în campaniaGândul – GMP Advertising “Why Don’t You Come Over?”.
• Campania gândul "Why don't you come over?" a pornit simultan cu iniţiativa cotidianului britanic The Guardian de a-şi invita cititorii să ajute guvernul de la Londra la campania anti-imigraţie.
• Campania a fost preluată iniţial de postul de televiziune brit