Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Alba, Florin Roman, s-a întâlnit sâmbătă cu primarii din zona Munţilor Apuseni, pentru a discuta implementarea proiectului privind simplificarea regimului birocratic pentru certificarea persoanelor cu handicap. Reamintim că este vorba despre un singur drum pe care acestea vor fi nevoite să-l facă la Alba Iulia, pentru evaluare, în loc de trei, până acum.
Proiectul pilot care va fi supus aprobării consilierilor judeţeni în următoarea şedinţă prevede îmbunătăţirea activităţii de evaluare a persoanelor cu handicap cu domiciliul sau reşedinţa în zona Munţilor Apuseni. Potrivit acestuia, se constituie asociaţia primăriilor din zona Munţilor Apuseni, fără persoană juridică, cu scopul de a facilita accesul persoanelor adulte la servicii de asistenţă şi prestaţii sociale. Primarii prezenţi la întâlnire au convenit să demareze demersurile pentru constituirea asocierii.
Astfel, se creează contextul juridic pentru ca dosarele pentru persoane cu handicap să poată fi depuse la primăriile din zonă.
Vă prezentăm în continuare detalii din proiectul-pilot:
„Art1. În conformitate cu Legea 292/2011, în vederea creșterii eficacității și accesabilității serviciilor necesare încadrării într-un grad de handicap a cetățenilor din zona Munților Apuseni se înființează Asociația primăriilor din zona Munților Apuseni, structura fără personalitate juridică.
Art2. Aderarea la Asociație a primăriilor din zonă se realizează în baza hotărârii fiecărui Consiliu local.
Art3. În cadrul fiecărei primării se va desemna prin dispoziția primarului o persoană care va avea ca obligație acordarea serviciilor de consiliere și a celor de suport pentru persoanele care se consideră îndreptățite să beneficieze de încadrarea într-un grad de handicap.
Art4. Persoana desemnată va participa la cursurile de pregătire organizate de către DGASP