După facelift-ul operat în 2013 asupra micului coupe francez Peugeot RCZ, spre finalul anului, mai precis în luna noiembrie, va sosi o versiune sportivă a acestuia ce va purta suplimentar indicativul “R”, model gata să se ia la “trântă” bărbătească, ori măcar să încerce detronarea referinţei segmentului, Audi TT Quattro.
Viitorul Peugeot RCZ-R 2013 promite dintr-o capacitate cilindrică de doar 1.600 cmc nu mai puţin de 260 CP, echivalentul motorizării 2.0 TFSI de pe TT RS Quattro. Secretul coupe-ului de 2+2 locuri, având luneta imensă şi plafonul uşor ondulate, este faptul că la moşirea unităţii 1.6 THP Turbo şi-a adus aportul bavarezii de la BMW. Pentru a ţine pasul cu bestia de sub capotă, care are o putere litrică de 162 CP/litru cilindree, o valoare ce depăşeşte chiar şi cei 144 CP/litru ai extremului TT RS Plus (2.500 cmc şi 360 CP), francezii vor modifica pe RCZ-R inclusiv suspensiile şi vor montat un diferenţial sport cu alunecare limitată.
Revizuirea modelului RCZ 2013 include în primul rând facelift-ul optic ce constă în spoilere redesenate, o grilă nouă cu un trapez inversat de dimensiuni ceva mai mici care va primi şi nişte lamele orizontale. Sub aceasta se cască o „gură” zâmbitoare întinsă de la un colţ la altul al spolierului. Blocuri optice, stopuri şi lumini de zi integral cu LED plus un nou look al farurilor de ceaţă completează „refresh”-ul pe 2013 .
RCZ-R, în schimb, nu va părea la fel de prietenos, elementele stilistice fiind ceva mai agresive. Injecţia directă şi supraalimentarea motorizării Peugeot-ului RCZ 2013 1.6 THP de bază conduce „doar” la 156 CP obţinuţi la 6.000 rpm şi un cuplu maxim de 240 Nm. 0-100 km/h se face în 8,7 secunde iar viteza maximă atinge 213 km/h.
Următoarea în gamă este unitatea de 200 CP descătuşaţi din aceeaşi cilindree de 1,6 litri.
Puterea maximă este livrată la 5.800 rpm şi cuplul maxim de 2