După modelul turiștilor din Vest, românii au început să călătorească în lunile friguroase către Ocean. Fie că vorbim de Emirate sau Thailanda, circa 40.000 de români cheltuiesc aproximativ 1.200 de euro pentru vacanțe la soare.
Un bronz bine conturat în ianuarie sau februarie, când România îngheață de frig, poate face invidios pe oricine. Nu știu dacă este, neapărat, motivul principal care i-a convins pe români să plece spre destinații calde, la o distanță măsurată în ore bune de zbor, însă contează în momentul în care românul alege soarele în locul sutelor de kilometri de pârtii de schi. Astfel, se conturează o categorie de turiști care în perioada noiembrie – aprilie călătorește în zone exotice. Clima bună, promoțiile pentru piața locală, prețurile acceptabile ale biletelor de avion au deschis apetitul românilor pentru asemenea vacanțe. Potrivit calculelor Capital, conaționalii noștri cheltuie 48 de milioane de euro pentru sejururi în țările calde în această perioadă.
La mare căutare este și Dubai. Aproximativ 35.000 de români sunt așteptați anul acesta în Emiratele Arabe, care au devenit o destinație la îndemână, în condițiile în care operatorul low cost al companiei Emirates, Fly Dubai, a introdus curse de la București către această destinație. De asemenea, turoperatorii au pregătit pachete charter încă din 2011, iar succesul se traduce anual prin clienți mai mulți (spre comparație, anul trecut numărul turiștilor români a fost de 25.000). Începutul de an este preferat de români pentru că, timp de o lună, din 3 ianuarie, la Dubai are loc faimosul festivalul de shopping. Combinația perfectă între cumpărături și lenevit la soare pare convingătoare pentru ai noștri, prin urmare avioanele zboară cu 90% grad de ocupare.
Vacanță de tipul „doi în unul“
Datorită operatorilor aerieni precum Fly Dubai sau Qatar Airwa