Compania X-Trade Brokers calculează că un număr de 50.000 de investitori activi ar fi un obiectiv absolut realizabil pentru România.
Este nevoie, însă, de efortul tuturor celor care activează pe piaţă, reiese din declaraţiile lui Tadeusz Kuropatwinski, General Manager "X-Trade Brokers România".
"Aud mult prea des că lucrurile merg prost în România, toată lumea se plânge de lipsa de clienţi, de lichiditatea scăzută, de lipsă de orice. Însă noi, ca brokeri, nu vom aştepta ca cineva să ne ajute să dezvoltăm piaţa, pentru că acest lucru este în interesul nostru", ne-a declarat Tadeusz Kuropatwinski, într-un interviu.
* Interviu cu Tadeusz Kuropatwinski, General Manager X-Trade Brokers România
Reporter: Depozitele populaţiei se ridică la peste 27 miliarde de euro în România. Care este strategia X-Trade Brokers pentru a disloca o parte dintre aceste economii?
Tadeusz Kuropatwinski: În linii mari, prin economisire, prezervăm capitalul. Dobânzile la bănci sunt de multe ori similare inflaţiei sau chiar mai mici, aşa că uneori pierdem bani. Ca să atragem oamenii spre investiţii, noi îi educăm în acest sens. În România, este nevoie de educaţie pentru a forma cultura investiţională. Nu avem în ţară programe de educare de amploare şi nici o cultură financiară dezvoltată. Această imagine de ansamblu se transpune în cifrele reduse înregistrate în ceea ce priveşte nivelul de investiţi din România, capitalizarea şi nivelul tranzacţiilor de la Bursa de Valori Bucureşti, ponderea investiţiilor în fonduri mutuale.
Strategia noastră la XTB este să educăm oamenii, prin programe de top. Pe de altă parte, dorim să le oferim clienţilor tehnologie foarte simplă şi intuitivă.
Reporter: Aţi ţinut aceste programe de educare constant de când aţi intrat în România. Cum se traduce acest efort în numărul clienţilor?
Tadeusz Kuropatwinski: Prog