* Familia Şeitan mai introduce un nume de lux pe piaţa din ţara noastră - brandul italian de pantofi Giuseppe Zanotti
Piaţa de lux din ţara noastră, o piaţă pe baza căreia nu există estimări concrete cu privire la sumele generate anuale, este compusă din nume monobrand cu renume internaţional care îşi găsesc reprezentanţă sub formă de franciză, dar şi din magazine care au sub umbrelă mai multe branduri de renume, numite multibrand. În ultimul an, afacerile celor care activează în regim de butic monobrand au fost afectate de câţiva "ghimpi" din piaţă - magazine multibrand care, prin practicarea reducerilor înainte de sezonul oficial, strică mersul normal al pieţei, ne-a explicat Carmen Şeitan, femeia de afaceri care conduce, împreună cu soţul său, buticurile Moschino, Canali, Brunello Cucinelli, dar şi multibrandul de pantofi Distinto. Afacerile familiei Şeitan au acumulat peste un deceniu de experienţă pe piaţa modei de lux, toate magazinele acestora fiind concentrate în zona Dorobanţi din Capitală.
* Afaceri de până la 2 milioane de euro, în 2012
După introducerea, la sfârşitul anului trecut, a brandului italian Brunello Cucinelli, în urma unei investiţii de circa 600.000 de euro, 2012 este caracterizat de femeia de afaceri un an mai bun decât 2011, dar influenţat de practicile neconcurenţiale ale unor magazine de tip multibrand: "Volumele vândute anul trecut au fost mai mari decât în 2011; problema vine din partea concurenţei de tip multibrand, care practică o strategie de business incorectă, intrând foarte devreme în perioada reducerilor. Un business solid nu se clădeşte aşa, iar experienţa noastră în domeniu, de aproape 15 ani, susţine această afirmaţie", ne-a declarat Carmen Şeitan.
Astfel, afacerile Canali şi Moschino au cunoscut o creştere de circa 200.000 de euro în 2012, comparativ cu 2011, obţinând cifre de afaceri de 2 milioane de