Puțini pacienți cunosc toate drepturile pe care le au când se internează într-un spital public. Concret, pacienţii au dreptul să solicite o a doua opinie medicală, au dreptul să refuze sau să oprească o investigaţie sau o procedură medicală recomandată de medicul curant, au dreptul să li se spună clar şi accesibil ce diagnostic şi ce prognostic de vindecare au.
ă amintim că drepturile pacienţilor sunt reglementate prin Legea nr. 46 din 2003.
Citeşte într-un material ECONOMICA.NET ce drepturi au pacienţii internaţi în spitalele publice din România ca să ştii să recunoşti, să preîntâmpini ori să gestionezi eventuale abuzuri apărute pe perioada spitalizării în într-un spital de stat din ţară.
-Pacientul poate refuza intervenţiile medicale propuse de medic şi poate opri o intervenţie medicală, asumându-şi în scris răspunderea pentru decizia sa. Aceşti pacienţi au dreptul să li se explice consecinţele refuzului sau opririi actelor medicale.
-Spitalele sunt obligate să asigure accesul neîngrădit al pacienţilor la datele lor medicale.
-Spitalele sunt obligate să efectueze intervenţii medicale asupra pacientului doar dacă au dotările necesare şi dacă au personal acreditat ca să performeze intervenţiile respective.
Atenţie! Doar în cazuri de urgenţă extremă spitalul care nu are dotările necesare sau personalul acreditat să efectueze o anumită procedură asupra unui pacient poate totuşi efectua procedura respectivă.
-Spitalele publice inclusiv cele în care se oferă îngrijiri terminale sunt obligate să explice fiecărui pacient internat: cine sunt medicii care îl vor trata şi ce statut profesional au, spitalele sunt obligate să ofere pacientului informaţii despre starea lui de sănătate, despre diagnostic şi prognosticul afectiunilor diagnosticate.
-Mai mult, spitalul e obligat să-i ofere pacientului informaţii despre intervenţiile me