Asociaţia Cluj-Napoca 2020 - Capitală Culturală Europeană vrea să atragă pentru anul acesta un buget total de 150.000 de euro.
Dragoş Damian, trezorierul asociaţiei care se ocupă de candidatura Clujului la titlul de Capitală Culturală Europeană, are în plan lansarea unei campanii printre clujenii simpli, dar şi direcţionate către principalii jucători economici din oraş. „Daţi un euro pentru Capitala Culturală Europeană!" este prima campanie pe care vrea s-o lanseze încă din acest an.
Având în vedere că în 2012 în conturile asociaţiei care se ocupă de candidatura oraşului la titlul de Capitală Culturală Europeană au intrat doar 1.000 de lei, din cei 2% impozit pe venit direcţionaţi către clujeni, anul acesta responsabilul cu strângerea de fonduri, directorul general al companiei Terapia Ranbaxy, a propus o schimbare de viziune. „Este un proiect extrem de benefic pentru oraş şi trebuie să fim pregătiţi să contribuim într-un fel sau altul la acest deziderat. Dacă fiecare clujean direcţionează câte un euro înspre acest proiect, avem din start peste 300.000 de euro adunaţi. De cealaltă parte, este important ca jucătorii economici să contribuie instituţional sau individual la susţinerea proiectului Capitalei Culturale pentru că beneficiile după câştigarea titlului vor fi enorme şi vom putem asigura un viitor încă unei generaţii", a subliniat Damian.
Acesta a precizat, pentru ZIUA de CLUJ, că vrea să pună la punct campania "Un euro pentru Capitala Culturală Europeană" şi chiar să o lanseze anul acesta. "Deocamdată nu am stabilit un calendar. Eu pot să fac această campanie şi în nume propriu, la fel cum am lansat şi campania „Fabricat în România". Cred în acest proiect al capitalei culturale europene. Prin acest titlu Clujul are şansa să devină un pol economic, academic, cultural", a adăugat Damian. Companiile Ursus Breweries şi Terapia Ranbaxy au oferit