Constructorul auto numărul 1 mondial a ales oraşul vânturilor (Salonul Chicago Autoshow 2013 deschis între 9-18 februarie) pentru a-şi lansa pick-up-ul „full-size” Tundra 2014. Colosul cu dublă cabină revine astfel cu un facelift major, primul după lansarea sa în 2007.
Masivul pick-up japonez merge pe piaţa americană „umăr la umăr” cu modelele Ford, Dodge, GMC, Chevrloet şi Chrysler.
Sub capotă, Toyota Tundra 2014 propune trei motorizări. La bază stă un V6 de 4.000 cmc, 270 CP şi un cuplu de 278 lb-ft ce vine împerecheat cu o transmisie automată în cinci trepte. Arhitectura V8 de 4,6 litri este creditată cu 310 CP şi cuplu de 327 lb-ft, în vreme ce vârful pirameidei aparţine marelui V8 de 5,7 litri cu 381 CP şi 401 lb-ft. Motorizările în 8 pistoane lucrează în complicitate cu o cutie automată în 6 trepte.
Toyota şi Ford vor colabora pe tehnologia hibridă aplicată vehiculelor mari, deci în câţiva ani este posibil să apară o Tundra Hybrid.
Cabina noii Toyota Tundra 2014 a primit un bord nou, poziţia de condus şi comenzile sunt îmbunătăţite din punct de vedere ergomnomic, deci mai uşor de folosit. Ceasurile de bord ale turometrului şi vitezometrul încadrează între ele un display LCD cu datele computerului de bord.
Noul model de pick-up full-size a fost prezentat inclusiv sub forma a două versiuni inedite. Specialul Tundra 1794 Edition afişează un design cu teme western, ca un tribut adus fostei ferme din San Antonio pe locul căreia s-a clădit fabrica Toyota unde este asamblată Tundra. Interiorul acestei versiuni este îmbrăcat în piele maron, sistemul audio JBL are 12 difuzoare performante, este garnisit cu sistemul de infotainmant Toyota Entune şi navigaţie cu o rezoluţie superioară.
Ediţia Tundra „Platinum” vine cu piele având cusături duble în care sunt încastrate imitaţii de diamante, exteriorul are accente cromate, iar la interior sc