STP Alba Iulia aplică, de aproape trei ani, chestionare prin care doreşte să afle opinia călătorilor privind serviciile oferite. Activitatea se înscrie într-un proiect implementat de mai multe societăţi de transport din Europa, care folosesc metoda ENERQI, “Eficiența energetică prin utilizarea observațiilor primite zilnic de la utilizatori asupra calității serviciului de transport public pentru îmbunătățirea acestuia”.
Întrebările au vizat aspecte precum: starea autobuzelor, confortul, posibilitățile de achiziționare a biletelor, aglomerație, siguranța personală în stații și în autobuze, comportamentul șoferilor și al personalului etc. Răspunsurile oferite de către călători au fost prelucrate lunar cu ajutorul unui instrument online special dezvoltat în cadrul proiectului ENERQI, capabil să ofere grafice detaliate și să indice imediat incidentele apărute pe parcursul unei călătorii.
De exemplu, În funcție de aceste rezultate obținute de la călători, STP Alba Iulia a realizat îmbunătățiri semnificative în ultimii ani: realizarea unui site de informare, care include și un routeplanner, introducerea ticketingului electronic, panouri de informații în peste 70% din stații, o linie verde pentru propuneri și sugestii legate de transportul public, anunțuri vocale în autobuze și în stații, valabilitatea de o oră a biletelor, posibilitatea de a achiziționa bilete prin SMS, hărți ale liniilor de transport public, cursuri pentru șoferi și multe altele.
STP este partener cu societățile de transport public din Atena, Lisabona, Toulouse, Graz și Plovdiv în aplicarea metodei noi la nivel european, denumită ENERQI, prin care este măsurată percepția călătorilor asupra calității serviciilor de transport public. Proiectul a început de aproape trei ani, timp în care, în autobuzele care circulă în Alba Iulia, au fost aplicate o serie de chestionare călătorilor care au