News Începând din această primăvară, Kia va bulversa segmentul hot-hatch-urilor compacte, odată cu lansarea celor mai ieftine modele din segment. Intitulate cee'd GT/pro_cee'd GT, noile versiuni de înaltă performanţă ale gamei cee'd vor sosi pe piaţa din România în ultima decadă a lunii iunie.
Kia RomAuto, importatorul oficial al mărcii coreene în România, va da însă fanilor nerăbdători şansa de a comanda în avans noile modele. Listele de comenzi vor deschise din a doua jumătate a lunii martie, iar primele livrări vor avea loc trei luni mai târziu, producţia efectivă a noilor cee'd GT/pro_cee'd GT urmând să demareze în mai.
Date tehnice
Sub capotă se ascunde o motorizare de ultimă generaţie pe benzină, prezentă şi pe fratele de concern Hyundai Veloster. Cuplată standard la o transmisie manuală cu şase trepte, unitatea GDI cu cilindreea de 1,6 litri apelează la cele mai noi soluţii tehnice (supraalimentare turbo, injecţie directă de combustibil) pentru a livra o putere maximă de 204 CP şi un cuplu de 265 Nm. Performanţele sunt pe măsură: acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 7,9 secunde şi viteză maximă de 225 km/h.
O transmisie manuală cu şase trepte este oferită standard, cutia DCT cu dublu ambreiaj nefiind inclusă, deocamdată, nici pe lista de opţionale. Kia anunţă un consum oficial de 6,6 l/km în regim mixt şi emisii de 156 grame CO2/km.
Preţ şi concurenţă
Primele hot-hatch-uri din istoria Kia nu vor avea o misiune deloc uşoară în Europa, pe lista concurenţilor direcţi regăsindu-se nume sonore precum VW Golf GTI, Renault Megane RS şi Ford Focus ST. Notorietatea şi experienţa rivalilor nu i-a speriat însă pe coreeni, Kia pregătind o surpriză de proporţii amatorilor de senzaţii sportive autentice.
În dulcele stil Kia, asul din mânecă al noilor modele va fi, bineînţeles, preţul, atu greu de trecut cu vederea, mai ale