În urmă cu 22 de ani, a fost creat sistemul integrat, logistic şi organizaţional pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii de pericol. Din 2005, acesta este operaţional şi în România. Numai în luna ianuarie a acestui an, aproape 40.000 de gălăţeni au cerut ajutor dispecerilor care răspund la numărul de telefon 112.
În fiecare an, la data de 11 februarie, se sărbătoreşte Ziua numărului unic european de urgenţă „112”. Acesta reprezintă sistemul tehnic şi organizaţional al recepţionării şi transmiterii apelurilor de urgenţă pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii care pun în pericol viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.
Aproape 40.000 de gălăţeni ajutaţi într-o singură lună
Numărul pan-european de urgenţă „112” a fost creat în 1991, iar din luna aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România.
Începând cu anul 2008, „112” este unicul număr de urgenţă care poate fi folosit de pe orice telefon fix, telefon public sau mobil pentru a ajunge, gratuit, la serviciile de urgenţă (ambulanţă, poliţie, jandarmerie, pompieri) în orice ţară a Uniunii Europene.
Numai în luna ianuarie a acestui an, au sunat la 112 un număr de 39.964 de gălăţeni din care 3.586 au primit ajutor din partea poliţiştilor, 6.818 au beneficiat de ajutor din partea echipajelor Serviciului Judeţean de Ambulanţă iar 1.177 au beneficiat de intervenţiile personalului de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă. Dintre acestea 147 au fost misiuni SMURD.
Număr de telefon paneuropean
La numărul pentru apeluri de urgenţă 112, se poate suna gratuit pretutindeni în UE. Acesta pune apelantul în legătură cu serviciile de urgenţă competente (poliţia locală, serviciul de pompieri sau serviciile medicale) şi este disponibil 24 de ore