Interesul pentru înregistrarea mărcilor a fost unul scăzut în 2011, în condiţiile în care numărul total al cererilor de înregistrare marcă s-a ridicat la 11.600, cu 3,6% mai mic decât cel din 2010, a declarat, duminică, în cadrul unei mese rotunde, avocatul Andra Muşatescu, managing partner la firma de avocatură Andra Muşatescu Law & Industrial Property Offices.
Tot în 2011, la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) au fost depuse 8.135 de cereri de reînnoire de marcă, cu 538 mai multe decât în 2010, numărul total al cererilor de înregistrare marcă şi de reînnoire de marcă ajungând la 19.735. Dintre acestea, 11.251 au fost cereri depuse pe cale naţională, inclusiv cererile de reînnoire de marcă.
'Analizând aceste valori (privind numărul cererilor de reînnoire a mărcilor - n.r.) putem spune că, deşi mediul de afaceri din România trece în continuare printr-o perioadă dificilă, în 2011 a crescut numărul managerilor şi antreprenorilor care au înţeles importanţa pe care protejarea mărcilor o are pentru un business solid, astfel că au găsit resursele necesare pentru a prelungi, cu încă zece ani, această formă de securizare a mărcilor pe care le deţin', a explicat Andra Muşatescu.
Potrivit sursei citate, dacă o marcă nu este reînnoită, ea decade şi poate fi înregistrată de altcineva.
Numărul de certificate de marcă eliberate de OSIM în 2011 s-a ridicat la 8.681, în creştere cu peste 58% comparativ cu anul precedent, când acesta a fost de doar 5.487.
Cele mai multe cereri de înregistrare a mărcilor aparţin companiilor din sectorul FMCG (Fast-moving consumer goods), care include produse alimentare, băuturi, îmbrăcăminte şi încălţăminte, urmate de domeniul farmaceutic.
Potrivit experţilor Andra Muşatescu Law & Industrial Property Offices, tot în sectorul FMCG se înregistrează şi cele mai mul