În ultimii doi ani, companiile autohtone au învestit 28,5 milioane de euro în proiecte de Responsabilitate Socială Corporativă (CSR). Din această sumă 16,2 milioane de euro au fost învestite în 2011, iar 12,3 milioane de euro în 2012.
Valoarea investiţiilor în proiecte sociale realizate în ultimii doi ani în România a fost de 28,5 milioane de euro;
Sumele învestite de primele zece companii în 2011 în proiecte de CSR reprezintă mai puţin de 1% din profitul net al acestora
Din cele 16,2 milioane de euro alocate proiectelor de Responsabilitate Socială în 2011, aproape 11,6 milioane de euro au fost alocate de primele 10 companii aflate în topul investiţiilor în domeniul CSR. Suma reprezintă aproape 1% din profitul net declarat de aceste companii la Ministerul Finanţelor. Totodată, trebuie spus că deşi în 2011 au raportat zero profit, două dintre companiile cu tradiţie în finanţarea proiectelor de CSR au continuat să aloce fonduri pentru susţinerea programelor de granturi dedicate ONG-urilor.
La nivelul ţării, cele mai multe investiţii de CSR din 2011 au fost realizate de companiile ce activează în sectoarele petrolier, telecomunicaţii şi bancar. În topul companiilor autohtone cu cel mai mare buget de CSR, respectiv 4,2 milioane de euro în 2011, se află compania Petrom.
Metodologie: Analiza este rezultatul unei cercetări realizate de echipa CSRmedia.ro în perioada septembrie 2012 - ianuarie 2013 şi a urmărit analiza cantitativă a sumelor investite în proiecte sociale în România. Cercetarea s-a realizat pe baza declaraţiilor publice, interviurilor, rapoartelor de CSR, comunicatelor de presă şi a altor comunicări realizate de companii în intervalul ianuarie 2011 - decembrie 2012.
În ultimii doi ani, companiile autohtone au învestit 28,5 milioane de euro în proiecte de Responsabilitate Socială Corporativă (CSR). Din această sum