În urma unui studiu, Agenţia Europeană de Mediu a constatat că expunerea susținută la un zgomot intens de trafic poate duce la extenuare fizică, poate afecta funcționarea organelor interne și poate contribui la apariția unor boli, inclusiv unele de tip cardiovascular.
Pentru a reduce poluarea fonică provocată de maşinile zgomotoase, membrii Parlamentului European au propus introducerea unei noi limite a zgomotului emis de maşini. Astfel, acesta ar trebui redus de la 74 decibeli la 68, cu o marjă între 2 şi 6 decibeli pentru vehiculele mai puternice, iar limita pentru camioanele de peste 12 tone va fi menținută la 81 de decibeli.
Dacă vor fi aprobate, noile limite se vor introduce gradual, după 6 şi 8 ani de la intrarea în vigoare a noii legislaţii.
Aşadar, gorjenii se pot aştepta ca odată cu intrarea în vigoare a noii legi să fie nevoiţi să plătească şi un timbru de zgomot sau chiar să-şi schimbe maşinile.
În urma unui studiu, Agenţia Europeană de Mediu a constatat că expunerea susținută la un zgomot intens de trafic poate duce la extenuare fizică, poate afecta funcționarea organelor interne și poate contribui la apariția unor boli, inclusiv unele de tip cardiovascular.
Pentru a reduce poluarea fonică provocată de maşinile zgomotoase, membrii Parlamentului European au propus introducerea unei noi limite a zgomotului emis de maşini. Astfel, acesta ar trebui redus de la 74 decibeli la 68, cu o marjă între 2 şi 6 decibeli pentru vehiculele mai puternice, iar limita pentru camioanele de peste 12 tone va fi menținută la 81 de decibeli.
Dacă vor fi aprobate, noile limite se vor introduce gradual, după 6 şi 8 ani de la intrarea în vigoare a noii legislaţii.
Aşadar, gorjenii se pot aştepta ca odată cu intrarea în vigoare a noii legi să fie nevoiţi să plătească şi un timbru de zgomot sau chiar să-şi schimbe maşin