Două treimi dintre cele 514.476 apeluri de urgenţă primite şi tratate în judeţul Timiş anul trecut nu au fost de fapt urgenţe, însă doar 17 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive.
Conform statisticii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, din procentul de 66,51 apeluri de urgenţă false, majoritatea provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay, motiv pentru care identificarea autorului este practic imposibilă. Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, înjură operatoarele, râd, pun muzică sau pur şi simplu nu vorbesc. În alte situaţii, se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale.
Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, pentru că astfel pun în pericol vieţile oamenilor care au într-adevăr nevoie de ajutor. În judeţul Timiş se fac, în medie, 42.000 de apeluri de urgenţă. În luna ianuarie a acestui an, în Timiş au fost efectuate 43.005 apeluri de urgenţă, cele mai multe la Serviciul de Ambulanţă.