Se pregăteşte dublarea limitelor minime şi maxime ale pedepselor prevăzute în Codul Penal pentru furturile de material rulant C.F.R. Reprezentanţi timişeni din sistemul feroviar spun că, deşi ideea este bună, ea nu va avea niciun efect dacă legislaţia nu va fi pusă în aplicare fără jumătăţi de măsură.
Fenomen scăpat de sub control
Potrivit rapoartelor C.F.R., numărul cazurilor de sustrageri de componente ale infrastructurii feroviare, în care autorii rămân neidentificaţi în majoritatea situaţiilor, a crescut de la 562 de cazuri, în 2007, şi 718 cazuri, în 2008, la 1.533 cazuri de furt, în 2009. Valoarea pagubelor s-a majorat şi ea corespunzător, de la 1,29 milioane lei, în 2007, şi 4,6 milioane lei, în 2008, la peste 10 milioane lei, în 2010.
Reprezentanţii Guvernului, care au anunţat mărirea pedepselor pentru furtul de componente de cale ferată, spun că Ministerul Transporturilor se va consulta pe această temă cu Ministerele de Interne şi Justiţie, iar decizia va fi luată de Executiv, zilele acestea, eventual prin ordonanţă de urgenţă. “Să găsim soluţia nu doar pentru Intercity Bucureşti – Constanţa. Cred că protecţia căilor ferate este o problemă structurală. Dacă mergem pe logica actuală, că sunt pedepse mici, că se fură două şuruburi, alea două şuruburi pot să însemne deraierea unui tren şi moartea a unor oameni”, a declarat premierul Victor Ponta.
Un document intern al C.F.R., făcut public anul trecut, arăta că la nivelul companiei nu mai sunt rezerve de componente feroviare pentru înlocuirea celor furate de hoţi. Conform aceluiaşi document, furturile au crescut în ultima perioadă şi afectează unele secţii, ca de exemplu Bucureşti - Constanţa, iar durata unei călătorii creşte şi ea, din cauza verificărilor. “În cazul deranjamentelor provocate de furturi, deoarece instalaţiile nu mai dau indicaţii în legătură cu st