Ziua Europeană 112 (11 februarie, n.r.) este marcată luni pe bătrânul continent, statisticile arătând, însă, că doar unul din patru cetăţeni ai UE cunoaşte faptul că 112 este Numărul de Urgenţă apelabil în toate ţările Uniunii. Situaţia este la fel de îngrijorătoare şi în ceea ce priveşte raportul dintre apelurile reale făcute la 112 şi cele false. Acestea din urmă sunt extrem de multe, apelanţii luând în derâdere numărul respectiv şi formându-l pentru amuzament ori pentru a raporta cazuri care nu au nicio legătură cu activitatea Centrelor unice pentru apeluri de urgenţă. Spre exemplu, datele centralizate în Sălaj pentru luna ianuarie a anului în curs arată că din totalul de 16.384 de apeluri, 12.562 au fost false, procentajul de 76,67 la sută fiind unul covârşitor.
Potrivit Serviciului de Telecomunicaţii Speciale Sălaj, anul trecut, în judeţ au fost înregistrate şi tratate 188.656 de apeluri, din care 25.46 la sută au fost reale şi 74.54 la sută false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 69.92 la sută, Poliţie – 24.14 la sută, Pompieri – SMURD – 4.94 la sută şi Jandarmerie – 1.01 la sută. Reprezentanţii STS Sălaj precizează că majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay. „Ca urmare a constatărilor făcute de către autorităţile statului, 14 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112. Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale. Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi”, au preciza