Anul trecut la Numărul Unic de Urgenţă 112 din judeţul Brasov au fost primite şi tratate 577.914 apeluri. Dintre acestea 29 % au fost reale şi 71 % false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 53,2 %, Poliţie – 21,3 %, Pompieri – SMURD – 23,1 % şi Jandarmerie – 2,4 % arată o statistică realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.
Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay.Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale. În total 964 de persoane au fost sancţionate conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112.
Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi.
Anul trecut la Numărul Unic de Urgenţă 112 din judeţul Brasov au fost primite şi tratate 577.914 apeluri. Dintre acestea 29 % au fost reale şi 71 % false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 53,2 %, Poliţie – 21,3 %, Pompieri – SMURD – 23,1 % şi Jandarmerie – 2,4 % arată o statistică realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.
Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay.Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale. În total 964 de persoane au fost sancţionate conform legii pentru apeluri false şi abuzive căt