Aproximativ 330.000 de apeluri au fost, anul trecut, la numărul unic de urgenţă 112, în judeţul Sibiu, peste 70 la sută din ele dovedindu-se farse jucate de copii sau de persoane cu probleme psihice, peste 200 de persoane fiind sancţionate.
La 112, în judeţul Sibiu, au fost primite şi tratate 329.167 apeluri, în 2012, doar 26,75% din acestea fiind reale, iar restul de 73,25% fiind false.
Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt, în mare parte, realizate de pe cartele prepay. Din cei care au apelat fără a avea un motiv real, 217 au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112. De la începutul anului, alţi 19 sibieni au fost sancţionaţi din aceleaşi motive.
„Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale. Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi. La 112 se sună doar atunci când aveţi cu adevarat o urgenţă”, a declarat purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, colonel Adrian Fulea.
Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 51,28%, către Poliţie au fost transferate 29,10% din apeluri, Pompieri şi SMURD – 18,38%, iar Jandarmerie – 1,23%.
În 11 februarie este Ziua Europeană a Numărului unic 112
Potrivit statisticilor, la nivel european, doar unu din patru cetățeni ai UE cunoaşte faptul că 112 este Numărul de Urgență pe care îl poate apela în toate ţările Uniunii Europene. Mai mult decât atât, această cifră stagnează de ani de zile și variază semnifi