Renault a găsit reţeta ideală pentru clasa de mijloc din India prin modelul Duster, suficient de mare, sigur şi ieftin pentru a propulsa vânzările grupului francez, care se apropie de concurentul Volkswagen pe a treia mare piaţă auto din Asia.
Renault a vândut aproape 24.000 de automobile Duster de la lansarea SUV-ului compact pe piaţa indiană, în luna iulie a anului trecut, în timp ce restul modelelor companiei franceze au înregistrat livrări de mai puţin de 4.000 de unităţi în primele nouă luni ale anului financiar care se va încheia în martie.
Creşterea cererii pentru SUV-uri în India, aspectul de hatchback "musculos" al Duster şi preţul încadrat în posibilităţile unei clase de mijloc în ascensiune, însă foarte atentă la cheltuieli, au ajutat Renault să se apropie de Volkswagen pe una dintre pieţele cu cel mai ridicat potenţial de creştere din lume.
În noiembrie, Renault estima că India va deveni în acest an una dintre primele 10 pieţe ale grupului după vânzări, compensând pentru scăderile din Europa.
"Dusterul a creat o nişă pentru Renault. Segmentul SUV era în creştere, iar Volkswagen nu are nu model concurent", comentează pentru Bloomberg directorul IHS Automotive pentru India, Deepesh Rathore.
SUV-ul Touraeg al Volkswagen porneşte de la 5,85 milioane rupii, echivalentul a 110.000 de dolari, de 64 de ori venitul mediu pe familie în India sau de 7 ori preţul unui Duster. Din cauza preţului ridicat, Volkswagen a vândut numai 45 de modele Touareg în India în perioada aprilie-decembrie.
Vânzările de SUV-uri din India au crescut cu 59% în primele nouă luni ale anului financiar, potrivit datelor Societăţii Producătorilor Indieni de Automobile. Vânzările totale de autoturisme, excluzând SUV-urile şi autoutilitare, au scăzut cu 0,3% în aceeaşi perioadă.
Datele Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii arată că aproape unu din 10 accidente ru