Mulţi gorjeni sună la 112 fără să aibă vreo problemă de semnalat, ci pur și simplu pentru a pune pe drumuri echipajele de la poliție, jandarmi, pompieri sau ambulanță. Alarmant este faptul că mai mult de jumătate din apelurile primite pe 112 sunt false. Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay.
Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Sunt și apelanți care solicită informaţii despre numere de telefon, cer legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori solicită sfaturi medicale. Statistica realizată pentru anul 2012, realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 din judeţul Gorj au fost primite şi tratate peste 234.000 de apeluri. Dintre acestea 33.90% au fost reale şi 66.92% false.
Cele mai multe apeluri au fost redirecționate de la dispeceratul 112 spre Serviciul Județean de Ambulanță Gorj 53.97%, la Poliţie – 32.37%, la pompieri și SMURD 10.36%, iar cele mai puține spre jandarmerie, 3.28%. Din cei care au sunat abuziv la 112 numai 8 au fost depistați de oamenii legii la nivelul județului Gorj și sancționați contravențional cu amendă cuprinsă între 100 si 500 lei.
Creşte numărul de apeluri pentru poliţie
Dacă în anul 2011 polițiști au intervenit în peste 15.770 de cazuri, numărul acestora a crescut în 2012 la aproximativ 17.640. O crește semnificativă a solicitărilor a fost din mediul rural, asta și pentru că în 2012 au fost desființate mai multe secții de poliție din comunele Gorjului. Dacă în 2011 oamenii legii au intervenit în 8.490 de cazuri sesizate prin 112, în 2012 numărul intervențiilor a depășit cifra de 10.000. Și în mediul urban intervențiile polițiştilor au crescut de la aproximativ 7280 în 2011 la 74