Scris de Alin Gherasim - Peste 219.000 de apeluri false au fost date la numărul 112 pe parcursul anului trecut.
ARAD. Numărul unic de urgenţă 112 a devenit, de câţiva ani, speranţa celor aflaţi în dificultate, a celor care au nevoie de ajutorul medicilor, al pompierilor sau al poliţiştilor. Doar că, la nivelul judeţului nostru, mulţi arădeni îl folosesc doar pentru a se distra (într-un fel sau altul), pentru a repeta înjurături noi învăţate sau pentru a cere numere de telefon.
Statistica emisă de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), instituţia care administrează numărul 112, scoate la iveală faptul că aproape 60 la sută dintre apelurile către numărul de urgenţă sunt false. Mai precis vorbind, din 366.441 de apeluri, câte au fost înregistrate pe parcursul anului 2012, nu mai puţin de 219.576 de apeluri au fost false, reprezentând un procent de 59,92 la sută din total.
„Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele preplătite”, ne-au informat reprezentanţii STS.
„Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale”, a mai declarat colonelul Adrian Fulea, purtătorul de cuvânt al STS.Redirecţionate
Potrivit statisticii întocmite de către cei de la Telecomunicaţii speciale, cel mai căutat serviciu de urgenţă pe 112 a fost Ambulanţa. Din totalul de 146.865 de apeluri reale către 112, nu mai puţin de 75.852 de apeluri au fost redirecţionate către Serviciul Judeţean de Ambulanţă Arad, reprezentând un procent de 57 la sută. Pe locul doi în ceea ce priveşte numărul de apeluri redirecţionate se află Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Arad, aici fi