Lupta la categoria grea devine din ce în ce mai accentuată, atât prin cifre, cât şi prin fapte sau declaraţii. Recent CEO-ul Daimler, Dieter Zetsche, declara într-un interviu acordat Bloomberg că planurile sale pentru Mercedes sunt ca această marcă să redevină lider pe segmentul maşinilor de lux.
Producătorul german Mercedes a fost detronat din poziţia de lider la vânzări în 2005, de către BMW, ca în 2011 să cadă pe locul al treilea, fiind depăşit şi de Audi. Luna viitoare Zetsche urmează să-şi prelungească pentru încă cinci ani de zile contractul cu Daimler, iar planurile sale prevestesc o bătălie cum nu am mai avut parte să vedem la acest segment de ani buni.
GALERIE FOTO Maşinile de la Salonul Auto Chicago
Lansările din ultimele luni ale Mercedes, precum noile A, B Classe sau noul CLA nu reprezintă decât liniştea de dinaintea furtunii. Conform lui Zetsche, Mercedes va lansa în următorii opt ani nu mai puţin de treisprezece modele complet noi, iar în această cifră nu sunt incluse şi generaţiile viitoare ale modelelor deja existente.
Iar un astfel de plan va avea şi bugete pe măsură. Doar în următorii doi ani vor fi cheltuiţi 21 de miliarde de euro, bani investiţi în cercetare şi producţie. Vom mai vedea o uzină nouă, după ce fabrica din Ungaria, cea de la Kecskemet, pentru care iniţial Timişoara a fost în tratative cu nemţii, a fost considerată ultima mare uzină auto construită în Europa? Cu toate că nu au fost până acum astfel de discuţii, un lucru este clar, urmează să se facă investiţii în liniile de producţie, poate chiar să fie extinse.
O ţintă importantă a investiţiilor Mercedes probabil va fi China, acolo unde compania germană duce o luptă grea cu BMW şi Audi. Daimler are în plan achiziţia a 12 procente din Beijing Automotive Group Co (BAIC), o ofertă urmând a fi făcută publică spre începutul anului 2014, conform Bloomberg. Mer