Mai mult de jumătate din apelurile efectuate anul trecut la numărul de urgenţă 112 au fost false. Reprezentanţii Serviciului de Transmisiuni Speciale din Cluj spun că cele mai multe apeluri false vin de la copiii care sună în joacă sau de la persoanele cu probleme psihice care agresează operatoarele. Cu ocazia Zilei Europene a numărului unic 112, elevii unei şcoli clujene au putut vedea cum funcţionează acest sistem.
Din păcate, potrivit statisticilor Serviciului de Transmisiuni Speciale Cluj, anul trecut doar jumatate din cei care au sunat la 112 au avut cu adevarat nevoie de ajutor. Din cele peste 500 de mii de apeluri efectuate, peste 55% s-au dovedit a fi alarme false.
"Apelurile false constau în general în copii care se joacă, oameni care au probleme psihice şi sună , înjură operatoarele, cer tot felul de informaţii care nu este cazul. De multe ori alertează fals echipajele de intervenţie sau sună abuziv, în sensul în care se întâmplă să sune de 20-30", spune Ioan Rus, şef Serviciu STS.
Potrivit legii, apelarea abuzivă a numărului 112 se sancţionează cu o amendă cuprinsă între 500 şi 1.000 de lei. Anul trecut peste 500 de clujeni au fost sancţionaţi după ce au efectuat apeluri de urgenţă false.
"Orice secundă înseamnă viaţa unui om. Apelând atunci când nu este nevoie numărul de urgenţă 112, s-ar putea ca în acelaşi moment cineva chiar să aibă nevoie de intervenţia poliţiei, a unei ambulanţe, a SMURD-ului pentru rezolvarea unui caz real", mai spune Ioan Rus.
Cu ocazia Zilei Europene a numărului unic de urgenţă, elevii unei şcoli clujene au văzut cu ochii lor cum funcţionează sistemul şi în ce condiţii pot suna la 112.
Numărul pan-european de urgenţă 112 a fost creat în 1991. El a fost preluat şi în România în 2005, iar in 2008 a devenit unicul număr de urgenţă pentru a solicita ambulanţa, pompierii sau poliţia. Numărul poate fi