Astăzi este ziua numărulunui unic de urgenţă 112. Conform unei statistici realizate de reprezentanţii Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112, în luna ianuarie 2013 la Tulcea s-au primit 19.165 de apeluri.
În ianuarie, din cele aproape 20.000 de apeluri la 112, 1.020 au fost direcţionate către poliţie, 3.185 către ambulanţă, 511 către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, respectiv SMURD, iar 92 către jandarmi. Restul, 14.357 apeluri, sunt false.
Cum funcţionează SNAU 112
Prin 112 există o singură cale de comunicare ce activează simultan toate serviciile implicate în rezolvarea urgenţelor. Utilizarea eficientă a resurselor materiale şi umane implicate în rezolvarea urgenţelor micşoreaza considerabil timpul de intervenţie.
Modalitatea de procesare a cazurilor:
1. un cetăţean apelează 112 pentru a semnala o urgenţă;
2. sistemul identifică numărul de telefon al persoanei care a semnalat cazul;
3. se determină numele şi adresa abonatului postului telefonic prin cautare automată în baza de date (la fel se procedează şi în ţările Uniunii Europene, S.U.A. şi Canada, fiind o masură necesară pentru aflarea veridicităţii apelului);
4. operatorul cere apelantului date despre natura cazului;
5. se transmit toate datele la dispeceratele Poliţiei, Ambulanţei şi Pompierilor, în funcţie de natura cazului (această operaţiune se realizează în 2-3 secunde);
6. dispecerii stabilesc rapid mijloacele de intervenţie care participă la soluţionarea cazului, având la dispoziţie aplicaţia AVL (Localizare Automată a Vehiculelor);
7. pe harta din fiecare dispecerat se afisează conexiunea caz - mijloace de intervenţie;
8. dacă este nevoie de intervenţia tuturor agenţiilor, datele cazului le sunt transmise simultan, în maximum 2-3 s