Peste 100 de sibieni au sunat în 2012 pe apelul de urgenţă 112 şi au mobilizat nejustificat echipele de intervenţie, în urma unor alarme false. Numărul solicitărilor primite anul trecut pe 112 a crescut cu aproximativ 30 % comparativ cu anul precedent.
În 2012 Dispeceratul Integrat al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Sibiu şi Serviciul de Ambulanţă Judeţean Sibiu au primit 63.417 apeluri prin Sistemul Unic de Urgenţă 112, cu 35 % mai mult faţă de 2011, potrivit statisticilor ISU. Dintre acestea, pentru 51.316 de cazuri a fost necesară intervenţia subunităţilor echipajelor SMURD şi ale echipajelor Serviciului de Ambulanţă Judeţean.
Nu întotdeauna dispecerii de la 112 au fost contactaţi de persoane care au avut nevoie de ajutor justificat.Numai anul trecut s-au dat 152 de apeluri false în urma cărora echipele de intervenţie au fost nevoite să se întoarcă din drum. În astfel de situaţii, avertizeză reprezentanţii Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, viaţa oamenilor poate fi pusă în pericol întrucât, în timp ce linia telefonică este ocupată de o persoană care vrea să facă farse, alte persoane aflate în situaţii grave, au nevoie de ajutor.
Numărul pan-european de urgenţă 112 a fost creat în 1991 iar în aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România. Din 2008, 112 este unicul număr de urgenţă care poate fi folosit de pe orice telefon fix, telefon public sau mobil pentru a ajunge, gratuit, la serviciile de urgenţă în orice ţară a Uniunii Europene.