În fiecare an, la data de 11 februarie se sărbătoreşte ziua numărului unic european de urgenţă “112”, ce reprezintă sistemul tehnic şi organizaţional al recepţionării şi transmiterii apelurilor de urgenţă pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.
Potrivit statisticii pe anul 2012 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), la Numărul Unic de Urgenţă 112 din judeţul Satu Mare au fost primite şi tratate 288.678 apeluri. Dintre acestea 42,18 % au fost reale şi 75,82 % false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 56.05 %, Poliţie – 27,16 %, Pompieri – SMURD – 14,43 % şi Jandarmerie – 2,35 %.
Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay. Urmare a constatărilor făcute de către autorităţile statului, 72 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112. “Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale”, potrivit purtătorului de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, colonel Adrian Fulea.
Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi. La 112 se sună doar atunci când aveţi cu adevărat o urgenţă.
În fiecare an, la data de 11 februarie se sărbătoreşte ziua numărului unic european de urgenţă “112”, ce reprezintă sistemul tehnic şi organizaţional al recepţionării şi transmiterii apelurilor de urgenţă pentru asigura