Peste 66% din apelurile de la 112, efectuate pe parcursul anului 2012, au fost false, după cum arată o sinteză a Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, instituţie care se ocupă de sistemul unic de urgenţă 112.
Sursa citată mai arată că pe parcursul anului trecut din cele aproape 181 de mii de apeluri efectuate la 112 doar 60 de mii au fost reale. Cele mai multe apeluri, în proporţie de 60% au fost direcţionate către Ambulanţă, 23% Poliţie, aproape 14% SMURD şi 3% Jandarmi.
Nici în anul 2013 situaţia nu s-a schimbat. În prima lună a acestui an din cele 14 mii de apeluri peste nouă mii au fost false, doar 33% din acestea fiind direcţionate către agenţiile de urgenţă.
La nivel european, doar 1 din 4 cetățeni ai UE cunoaşte faptul că 112 este Numărul de Urgență pe care îl poate apela în toate ţările Uniunii Europene. Mai mult decât atât, această cifră stagnează de ani de zile și variază semnificativ în țările europene. Astfel, începând cu 2009, în mai mult de 25 de țări din Europa sunt organizate activități de sensibilizare a populaţiei cu ocazia celebrării Zilei Europene 112 care are loc pe 11 februarie în fiecare an.
“Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit, în doar câţiva ani, unul dintre cele mai prestigioase şi de încredere servicii puse de către stat în slujba salvării vieţii oamenilor, a protejării proprietăţii şi a mediului. Este un adevărat brand naţional. Numărul 112 face parte din cotidian, este parte a societăţii şi îşi confirmă zilnic, minut cu minut, utilitatea. Dacă 112 nu ar fi existat el ar fi trebuit inventat”, a spus Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, General inginer Marcel Opriş.