Ziua apelului de urgenţă „112” este celebrată în fiecare an, în 11 februarie. Numărul pan-european a fost creat în 1991, iar din luna aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România.
Începând cu anul 2008, acest număr poate fi format de pe orice telefon fix, public sau mobil pentru a ajunge, gratuit, la serviciile de urgenţă formate din: jandarmerie, ambulanţă, poliţie şi pompieri, în orice ţară a Uniunii Europene.
112 trebuie folosit atunci cînd este necesară intervenţia agenţiilor specializate de urgenţă, fiindcă e periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.
Clujenii trebuie să ştie că atunci când apelează 112, pentru sesizarea unei situaţii de urgenţă, trebuie să răspundă la întrebările operatorului de urgenţă şi trebuie să urmeze instrucţiunile date de operator, până la ajungerea unui echipaj de urgenţă la locul indicat pentru acordarea ajutorului specializat.
Apelurile abuzive nu pot fi stopate la Cluj!
Statistica pe anul 2012 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 din judeţul CLUJ au fost primite şi tratate 555459 apeluri. Dintre acestea 44,60 % au fost reale şi 55,40 % false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 68,52 %, Poliţie – 24,60 %, Pompieri – SMURD – 4,60 % şi Jandarmerie – 2,28 %.
Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay. Urmare constatărilor făcute de către autorităţile statului, 546 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112.
Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se