Din păcate, potrivit unei situații a apelurilor primite la numărul unic 112, 72% dintre apelurile primite în luna ianuarie a acestui an au fost false. Persoanele care au sunat la 112 fără a avea vreo urgență reală au pus pe drumuri degeaba ambulanțele.
În total, la nivelul județului Gorj au fost înregistrate, luna trecută, 18.931 apeluri, dintre care 13.631 au fost false și 5.300 – reale. Începând cu anul 2008, 112 este unicul număr de urgenţă care poate fi folosit de pe orice telefon fix, telefon public sau mobil pentru a ajunge, gratuit, la serviciile de urgenţă (ambulanţă, poliţie, jandarmerie, pompieri) în orice ţară a Uniunii Europene. Informarea cu privire la numărul 112 este esenţială întrucât cei care apelează acest număr fără a avea o urgenţă sau pentru a sesiza un aspect nereal nu conștientizează că prin greşeala lor pot pune în pericol viaţa altor persoane care chiar au nevoie de intervenţie. Trebuie precizat că în ultimii doi ani, respectiv 2011 și 2012, gorjenii au conștientizat importanţa apelării numărului de urgenţă, fapt ce se constată din scăderea numărului de apeluri false. Populaţia trebuie să înţeleagă că apelarea falsă a numărului de urgenţă 112 se sancţionează contravenţional, conform OG 34/2008, cu amendă cuprinsă între 100 si 500 lei. Potrivit lui George Neagoe, purtătorul de cuvânt al IPJ Gorj, în cursul anului trecut au fost sancționați 1.335 de gorjeni care au efectuat false apeluri la 112, iar în 2011 – 1.263.
Din păcate, potrivit unei situații a apelurilor primite la numărul unic 112, 72% dintre apelurile primite în luna ianuarie a acestui an au fost false. Persoanele care au sunat la 112 fără a avea vreo urgență reală au pus pe drumuri degeaba ambulanțele.
În total, la nivelul județului Gorj au fost înregistrate, luna trecută, 18.931 apeluri, dintre care 13.631 au fost false și 5.300 – reale. Începând cu anul 2