Scris de Cristian Horgoș - Instanţa a anulat 8 articole din Regulamentul local privind blocarea şi ridicarea maşinilor parcate neregulamentar.
Printr-o sentinţă irevocabilă, Curtea de Apel Oradea a anulat pe 17 decembrie o serie de articole din Regulamentul local privind blocarea şi ridicarea maşinilor parcate neregulamentar. Procesul a fost intentat de avocata Florina Căpuş, nemulţumită că poliţiştii locali i-au condiţionat deblocarea maşinii de plata unei taxe de 120 de lei, fără să îi dea şansa vreunei contestaţii.
Iar argumentele juridice i-au determinat pe judecătorii Tribunalului şi pe ai Curţii de Apel să arate că poliţiştii locali nu au dreptul să blocheze vehicole.
Ca atare, pe 25 ianuarie, Consiliul Local Oradea a ajustat încă o dată, fără comentarii, Regulamentul instituit prin HCL 640 din 2006 şi modificat în 2009 şi 2011. În esenţă, noua modificare constă în specificarea că blocarea se va face „în vederea ridicării”, adică doar câteva minute până la sosirea poliţiştilor rutieri cu platforma de ridicare.
Apoi, pe 29 ianuarie, Administraţia Imobiliară Oradea (AIO) şi viceprimarul Ovidiu Mureşan au anunţat că anul trecut AIO a încasat 1,8 milioane de lei din taxele de ridicare şi alţi 800.000 lei din blocarea vehicolelor dar fără să semnaleze, cu acea ocazie, încercarea de intrare în legalitate a regulamentului. Ca atare, i-am transmis viceprimarului nedumerirea câtorva orădeni privind faptul că edilii nu au găsit de cuviinţă să prezinte scuze şoferilor taxaţi ilegal şi care nu îşi mai pot recupera banii fiindcă a expirat termenul de contestare.
Blocările şi ridicările de vehicole au fost dintotdeauna un subiect aprins, mii de orădeni fiind afectaţi anual de aceste măsuri prin care municipalitatea urmăreşte atât disciplinarea şoferilor cât şi obţinerea de fonduri pentru investiţii în parcările municipiului.
Însă pe 17 decembrie