Statistica pe anul 2012 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) arată că la numărul unic de urgenţă 112 din judeţul Arad au fost primite şi tratate 366.441 de apeluri.
Dintre acestea 40,08 % au fost reale şi 59.92 % false. Veste bună, dacă poate fi numită aşa, este că Aradul (59.92 %), alături de Bucureşti (55,59%) şi Cluj (55,40%) a înregistrat procente mai mici de apeluri false.
Cele mai multe din apelurile efectuate anul trecut, au fost transferate către Ambulanţă – 67,89 %, Poliţie – 25,14 %, Pompieri – SMURD – 5,46 % şi Jandarmerie – 1,5 %.
Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay.
În urma constatărilor făcute de autorităţile statului, 123 de cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112.
Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale. Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi. La 112 se sună doar atunci când aveţi cu adevarat o urgenţă.
11 februarie Ziua Europeană a Numărului unic 112
Numărul pan-european de urgenţă 112 a fost creat în 1991. În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România. Începând cu anul 2008, 112 este unicul număr de urgenţă care poate fi folosit de pe orice telefon fix, telefon public sau mobil pentru a ajunge, gratuit, la serviciile de urgenţă (ambulanţă, pompieri şi poliţie) în orice ţară a Uniunii Europene.
Numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112 t