TIMIȘOARA. Mii de apeluri de la timișenii care nu conștientizează importanța Serviciului 112. Anul trecut, în județul Timiș, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a primit, prin 112, 514.476 apeluri. Dintre acestea 33,49 % au fost reale şi 66,51 % false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 69,53 %, Poliţie – 26,09 %, Pompieri – SMURD – 3,52 % şi Jandarmerie – 0,85 %. Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay. Ca urmare a constatărilor făcute de către autorităţile statului, 17 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112. Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc, alții solicită informaţii despre numere de telefon, sau cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale. Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi. În 10 februarie s-a sărbătorit Ziua Europeană a Numărului de Urgenţă 112. La nivel european, doar 1 din 4 cetățeni ai UE cunoaşte faptul că 112 este Numărul de Urgență pe care îl poate apela în toate ţările Uniunii Europene. Mai mult decât atât, această cifră stagnează de ani de zile și variază semnificativ în țările europene. Astfel, începând cu 2009, în mai mult de 25 de țări din Europa sunt organizate activități de sensibilizare a populaţiei cu ocazia celebrării Zilei Europene 112 care are loc pe 11 februarie în fiecare an.
TIMIȘOARA. Mii de apeluri de la timișenii care nu conștientizează importanța Serviciului 112. Anul trecut, în județul Timiș, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a primit, prin 112, 514.476 apeluri. Dintre acestea 33,49 % au fost reale