Peste 68 la sută dintre cele peste 18,6 milioane de apeluri primite la numărul 112 în 2012 au fost false, cele mai multe provenind de la copii, tineri şi persoane cu probleme psihice, iar mulţi apelanţi au adresat injurii operatoarelor, au pus muzică sau nu au vorbit.
La Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite 18.665.852 de apeluri, cele mai multe fiind transferate către Ambulanţă - 58,28 la sută, Poliţie - 27,27 la sută, Pompieri - SMURD - 12,25 la sută şi Jandarmerie - 2,08 la sută, potrivit statisticii pe anul 2012 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).
Dintre cele peste 18,6 milioane de apeluri, 31,62 la sută au fost reale şi 68,38 la sută false.
"Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale", a precizat STS într-un comunicat de presă remis luni, de Ziua Europeană a Numărului de Urgenţă 112.
Din punct de vedere al apelurilor false, judeţele Covasna, Dâmboviţa şi Mureş ocupă primele locuri.
Majoritatea apelurilor false şi abuzive au provenit de la copii, tineri şi persoane cu probleme psihice, fiind în mare parte realizate de pe cartele prepay, a precizat STS.
Pentru apelurile false şi abuzive la numărul 112 au fost sancţionate 10.059 de persoane. Cele mai multe sancţiuni au fost aplicate în judeţele Dâmboviţa, Galaţi şi Suceava.
Date cu privire la convorbirile efectuate prin sistemul 112 au fost solicitate STS de 284 de persoane. Alte 1.230 de astfel solicitări au fost primite de STS din partea unor autorităţi ale statului, precum Poliţia, ISU, Ambulanţa, Jandarmeria, tribunalele şi parchetele, fiind formulate pentru îndeplinirea unor obligaţii legale.
Autorităţile fac apel la cei care sun