Craiovenii care trec cu treabă pe la Primăria Craiova sunt rugaţi să completeze un chestionar în care să răspundă cât de mulţumiţi au fost de funcţionarii publici
Primăria Craiova a introdus nu demult un sistem de evaluare a funcţionarilor publici care intră în contact cu cetăţenii. Funcţionarii care lucrează cu publicul sunt evaluaţi direct de cetăţeni, prin intermediul unor chestionare de evaluare pe care aceştia din urmă trebuie să le completeze atunci când pleacă de la primărie. Municipalitatea nu le cere cetăţenilor să-şi dea numele atunci când completează respectivele formulare, ci doar îi roagă să-şi spună părerea despre serviciile oferite de funcţionari.
Întrebare despre comportamentul faţă de cetăţeni
„Doamna primar Lia Olguţa Vasilescu a dispus luarea unor măsuri de îmbunătăţire a serviciilor prestate de funcţionarii publici către cetăţenii municipiului Craiova prin introducerea acestor chestionare de evaluare. Astfel de chestionare de evaluare se pot găsi la Direcţia de Impozite şi Taxe, la Evidenţa Populaţiei, la Direcţia de Asistenţă Socială, la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni, deci în toate serviciile şi direcţiile care au birouri de relaţii cu publicul“, a declarat Delia Ciucă, director executiv al Direcţiei de Relaţii cu Publicul din cadrul Primăriei Craiova.
Imprimat pe o foaie A4, acest chestionar de evaluare are trei întrebări. Prima se referă la informaţiile oferite de funcţionar: „În ce măsură sunteţi mulţumit de serviciile de informare şi consiliere ale funcţionarului public care v-a deservit?“. Cetăţeanul are cinci variante de răspuns: „Foarte mulţumit“; „Mulţumit“; „Nici mulţumit, nici nemulţumit“; „Nemulţumit“; „Foarte nemulţumit“ - la ultimele două variante fiind rugat să precizeze şi motivul nemulţumirii sale.
Cea de-a doua întrebare vizează comportamentul funcţionarului: „Cum apreciaţi atitudinea (compor