Președintele Consiliului Județean (CJ) Sibiu, Ioan Cindrea a anunțat marți, într-o conferință de presă, că este dispus să se implice în salvarea celor 29 de locomotive cu abur, de tezaur, care încă mai există, în muzeul din Depoul din apropierea Gării Sibiu, unde paznicul asistă cu neputință la dispariția pe rând a unor bunuri de patrimoniu, care „pleacă” cu acte, ultima fiind vândută de lichidatori, la un preț de 12 ori mai mic față de valoarea de inventar. Sursa: Traian Deleanu
„Îmi pare rău să aflu aceste lucruri, acum le aflu. Am auzit de discuția patrimoniului CFR. Eu cred că este păcat. O să analizez această problemă și cred că este păcat, dacă aceste locomotive au dispărut din acea zonă, care era un muzeu în aer liber al locomotivelor cu abur. Dar putem să ne oferim disponibilitatea de a prelua acest patrimoniu, chiar în ideea creării și susținerii financiare în zona respectivă, a unui muzeu în aer liber. Cred că Sibiul are cele mai multe muzee în subordinea CJ. După analiză, dacă mai avem ce recupera, putem să facem o propunere în acest sens”, a spus Ioan Cindrea, președintele CJ Sibiu, citat de Agepres.
„Drama” locomotivelor cu abur este cunoscută în prezent la Sibiu, nu doar de angajații CFR care recunosc că sunt neputincioși, dar și de specialiștii în cultură și chiar și de poliția județeană, care face o anchetă pentru a lămuri cum a dispărut ultima locomotivă care a plecat la Cluj, fiind datată de la 1.905. În prezent, polițiștii sibieni verifică dacă a fost vândută legal de la Sibiu, această locomotivă, care în prezent se află într-un depozit al unei societăți comerciale din Cluj, numită Remar 16.
„În data de 24.01.2013, Inspectoratul de Poliție al Județului Sibiu a fost sesizat de către Direcția Județeană pentru Cultură și Patrimoniu Național Sibiu cu privire la faptul că o locomotivă cu abur, clasată în patrimoniul cultural național, cat