Nu e un secret, că o garnitură luxoasă compusă din 17 vagoane ce nu a mai ieşit din depoul Mogoşoaia, a aparţinut familiei Ceauşescu. Deşi nu a mai fost folosit de ani de zile, acesta încă e funcţional. După Revoluţia din decembrie 1989, foştii preşedinţi l-au mai foplsoit de cîteva ori, iar de atunci trenul zace nefolosit.
Emil Constantinescu şi Ion Iliescu s-au mai dus cu el
De Ziua Naţională a României, în 1996, Emil Constantinescu a mers cu trenul la festivităţile de la Alba Iulia, iar în 2003, Ion Iliescu l-a mai folosit. “Atunci a fost ultima dată când un şef de stat a călătorit cu luxoasa garnitură. De când e preşedinte, Traian Băsescu nu ne-a solicitat”, a declarat, pentru b365.realitatea.net, Valentin Vasilescu, cel care administrează astăzi Remiza Mogoşoaia.
Aparent e ca orice alt tren
Pe dinafară, trenul ce poate atinge o viteză de 160 de km pe oră nu diferă prea mult de cele obişnuite, dar luxul şi opulenţa interioarelor ne amuţeşte!
Mochete imperiale, lambriuri lucrate manual, grupuri sanitare cu bideuri şi căzi, mătase pe pereţi şi chiar aer condiţionat – tot confortul cuvenit “celui mai iubit fiu al poporului”.
În afara vagonului prezidenţial, mai există şi vagoane-dormitor cu grup sanitar propriu, pentru demnitari de rang înalt, vagoane bucătărie utilate complet, vagoane protocol cu baruri luxoase, vagoane cuşetă pentru presă şi personalul de serviciu. Canapelele sunt îmbrăcate cu tapiţerie de mătase. În total, 17 vagoane. Dacă Trenul Regal poate fi închiriat de orice doritor pentru sume pornind de la 7.000 de euro, trenul lui Ceauşescu nu e destinat decât şefilor de stat.(Sursa click.ro)
Nu e un secret, că o garnitură luxoasă compusă din 17 vagoane ce nu a mai ieşit din depoul Mogoşoaia, a aparţinut familiei Ceauşescu. Deşi nu a mai fost folosit de ani de zile, acesta încă e funcţional. După Revoluţ