Recesiunea e o circumstanță favorizantă pentru jocurile video: tot mai mulți români și-au scăzut bugetele pentru ieșiri în oraș și vacanțe și aleg să rămână în apartamente și să se distreze ieftin jucând un joc pe calculator sau la consolă. Efectul: afacerile ComputerGames.ro au crescut de peste trei ori în 2012, până la 1,8 mil. euro
Creşterea se datorează „în principal faptului că anul anterior a fost cel al trecerii masive a cumpărăturilor de jocuri la cutie din retail către mediul online”, a declarat Silviu Stroie, CEO ComputerGames.ro.
Din totalul afacerilor realizate de companie anul trecut, 90% provine din vânzarea online de jocuri, iar 10% din publicitatea de pe site-ul ComputerGames.ro, care a înregistrat, în luna decembrie, 727.447 vizitatori unici.
În plus, o lansare importantă de jocuri a contribuit la rezultatele financiare peste așteptări înregistrate de site-ul de jocuri. Astfel, Counter-Strike: Global Offensive a fost cumpărat, de la lansarea sa din data de 21 august și până în prezent, de circa 200.000 de împătimiți ai jocului.
Un alt exemplu de joc comercializat de ComputerGames.ro care a avut rezultate spectaculoase din punct de vedere al vânzărilor este Guild Wars. Acesta a fost achiziționat de 12.000 de utilizatori.
Piața românească de jocuri a ajuns la 20 de milioane de euro anul trecut, iar reprezentanții ComputerGames.ro estimează că aceasta va crește cu 20% în 2013
„Deși o mare parte din bani nu mai trec prin firmele românești de profil, piața de jocuri din România a crescut cu circa 20% anul precedent, până la aproximativ 20 de milioane de euro. La ora actuală, jucătorii de pe plan local cumpără și de pe site-uri externe, astfel că foarte mulți bani nu mai ajung în companiile românești din industrie”, explică Stroie.
Totodată, potrivit acestuia, o mare parte