Deși o mare parte din bani nu mai trec prin firmele românești de profil, piața de jocuri din România a crescut cu circa 20% anul precedent, până la aproximativ 20 de milioane de euro, potrivit lui Silviu Stroie, CEO ComputerGames.ro. Acesta spune că, în prezent, jucătorii de pe plan local cumpără și de pe site-uri externe, astfel că foarte mulți bani nu mai ajung în companiile românești din industrie.
Totodată, potrivit lui Stroie, o mare parte din banii cheltuiți de români pe jocuri se îndreaptă către upgrade-uri, unelte și funcții noi ale jocurilor free2play și, implicit, către producătorii de jocuri străini. În prezent, piața românească de jocuri se împarte în vânzări pentru PC (85%), consolă (2-3%) și dispozitive mobile (12-13%). Suma medie cheltuită lunar de un român pentru jocurile video este de 120 de lei.
În total, în România există circa trei milioane de persoane care se joacă constant pe calculator. Dintre acești jucători, aproximativ un million sunt specialiști și 10.000 profesioniști. Majoritatea celor care practică sporturile electronice sunt bărbați și au vârsta cuprinsă între 14 și 40 de ani.
ComputerGames.ro, unul dintre site-urilede jocuri din România, condus de Silviu Stroie, a realizat o cifră de afaceri de circa 1,8 milioane de euro anul trecut, de peste trei ori mai mare față de 2011, când business-ul companiei s-a ridicat la 500.000 euro. „Acest lucru se datorează în principal faptului că anul anterior a fost cel al trecerii masive a cumpărăturilor de jocuri la cutie din retail către mediul online”, spune Stroie.
Din totalul afacerilor realizate de companie anul trecut, 90% provine din vânzarea online de jocuri, în timp ce 10% din publicitatea de pe site-ul ComputerGames.ro, care a înregistrat, în luna decembrie, 727.447 vizitatori unici.
În plus, o lansare importantă de jocuri a contribuit la rezultatele finan