Multi se intreaba, poate, zilele acestea ce este o scoala buna ? Cum trebuie sa arate ea ? Ce trebuie sa-mi arate mie, elev, parinte, profesor, inspector, ministru, etc. ca sa pot sa spun ca intr-adevar e o scoala buna ?
Este bine stiut ca relatiile dintre familie, scoala societate trec prin comunicare si sunt mediate de reprezentarile sociale ale fiecaruia dintre noi, care sunt extrem de diferite.
In cele ce urmeaza va prezint modul in care un profesor de la universitatea din Dortmund, H-G. Rolff, propune sa ne organizam daca suntem o scoala, o asociatie de parinti sau orice alt fel de grup interesat in a afla ce este o scoala buna.
Voi descrie activitatea, incercand sa o adaptez realitatilor romanesti. Pentru a reusi insa aceasta adaptare, propun cititorilor interesati sa participe si ei, fie comentand formularile indicate, fie adaugand particularitati care, din punctul lor de vedere, nu trebuie sa lipseasca dintre caracteristicile unei “scoli bune”.
1) Obiectivele activitatii
- Sa se discute despre “ce este o scoala buna”, pornindu-se de la opinii diferite.
- Sa se ajunga la stabilirea unor consensuri cat mai largi intre toti participantii la discutie cu privire la raspunsurile la aceasta intrebare.
2) Punctul de plecare
Fiecare participant primeste mai multe cartonase (peste 50, cu cat sunt mai multe, cu atat e mai bine) pe care sunt scrise caracteristicile unei scoli bune.
Fiecare participant dispune de 15 – 20 de minute pentru a analiza aceste cartonase si a alege 5 dintre ele care contin acele caracteristici ce nu ar trebui sa lipseasca niciunei scoli bune.
De asemenea, fiecare participant dispune de cartonase pe care nu e scris nimic si unde poate sa noteze propriile propuneri, daca nu le regaseste printre cele deja exprimate.
3) Activitate in grup
Dupa ce s-a incheiat exercitiul individ