Reprezentanţii Universităţii “Lucian Blaga” din Sibiu (ULBS) a realizat o cercetare sociologică în cadrul activităţii „Studiul privind funcţiunile touch-screen-urilor de preluare a declaraţiilor şi a portalului de preluare a locurilor de muncă vacante, din proiectului Serviciul public de ocupare – calitate, accesibilitate şi promptitudine”, proiect implementat de Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Sibiu (AJOFMS) în parteneriat cu AJOFM Satu-Mare, AJOFM Hunedoara, AJOFM Dâmboviţa, AJOFM Vaslui, ULB Sibiu şi SC Iquest Technologies SRL.
Cercetarea a fost aplicată unui eşantion de 1.162 de angajatori din judeţele Sibiu (278), Satu Mare (221), Hunedoara (240), Dâmboviţa (223) şi Vaslui (200).
Peste 84% dintre angajatorii chestionaţi apeleză la serviciile oferite de Agenţiile Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă.
Cu toate acestea doar 54% sunt satisfăcuţi în mare măsură de promptitudinea răspunsurilor oferite de către cele cinci agenţii. Pentru aproape două treimi dintre respondenţi, comunicarea locurilor de muncă vacante la AJOFM-uri a contribuit la ocuparea respectivelor locuri de muncă rapid şi cu personal calificat.
Dintre modalităţile de comunicare privind desfăşurarea “Burselor locurilor de muncă”, organizate de AJOFM-uri se detaşează mass-media, urmată de comunicarea telefonică, scrisă, afişajul la sediul agenţiilor şi e-mail-ul.
41% dintre angajatori se declară satisfăcuţi de calitatea şi cantitatea informaţiilor primite în cadrul acestor burse privind forţa de muncă disponibilă, 37% sunt mediu satisfăcuţi în timp ce 6% dintre angajatori sunt mulţumiţi în mică măsură. Marea majoritate (56%) a agenţilor economici participă din când în când la aceste burse, 13% participă la toate aceste evenimente, in timp ce 20% nu participă niciodată.
Eficienţa cursurilor de calificare/r