Tot mai multe companii au început să îşi publice posturile vacante pe reţelele de socializare şi pe cele profesionale şi recrutează în acest fel candidaţii potriviţi. Cum găsirea unui job a devenit sport extrem în condiţiile crizei economice, orice oportunitate de angajare trebuie exploatată la maximum.
Recent, compania japoneză de produse electronice de consum Nintendo a căutat să angajeze persoane care să testeze un nou joc video. Compania era în căutare de vorbitori nativi de limba engleză care să ajute la testarea de noi jocuri video, cu scopul de a găsi erori de software Pentru aceasta a apelat la compania germană de recrutare Fitarbeiten cu sediul la Frankfurt, care a recrutat prin intermediul reţelei EURES candidaţii potriviţi.
Pentru o vizibilitate maximă, promovarea posturilor vacante s-a făcut pe contul de Twitter al „UK Jobcentre plus”. Iniţiativa s-a dovedit a fi una de succes.
Postarea locurilor de muncă vacante pe conturile reţelelor profesionale este folosită de tot mai multe companii care-şi caută în spaţiul virtual candidaţii de care au nevoie.
Specialiştii susţin că angajările prin intermediul platformelor online nu vor fi detronate prea curând, însă angajatorii folosesc şi metode auxiliare de recrutare precum Facebook, Twitter sau bloguri care, de obicei, însoţesc un anunţ postat pe un site de recrutare. „Prezenţa candidatului pe reţelele sociale îi aduce un spor de vizibilitate şi îl ajută la construirea brandului propriu în carieră. Atât pagina de Facebook, cât şi blogul personal pot ajuta la crearea unui portofoliu, în timp ce prezenţa pe Twitter îl face mai serios, să spunem, în faţa angajatorului (bineînţeles, în funcţie de ceea ce postează). În funcţie de prezenţa de pe site-urile de socializare, angajatorul poate cataloga candidatul drept serios, cu interese diverse şi pasionat de ceea ce face”, a explicat Andreea Mihăesc