CNA a decis, marţi, să atenţioneze Antena 3, B1 TV şi Realitatea TV, pentru modul în care au prezentat, în 9 şi 10 decembrie, informaţii despre referendumul local organizat, pe 9 decembrie, în 35 de comune şi oraşe din judeţul Alba, privind proiectul minier de la Roşia Montană şi din Apuseni.
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de marţi, sesizările transmise de reprezentanţi ai Asociaţiei Aurarilor Alburnus Maior cu privire la emisiunile difuzate de posturile Antena 3, B1 TV și Realitatea TV în zilele de 09 și 10 decembrie 2012, în care a fost reflectat referendumul din judeţul Alba.
Prezentă la şedinţa CNA, Mirela Bomboe, reprezentanta postului Antena 3, a spus că sondajul CCSB, prezentat la Antena 3, a fost unul de tipul "exit poll". "Toate datele exit poll-ului au fost prezentate", a spus Bomboe.
Răsvan Popescu, membru al CNA, a spus că posturile analizate au difuzat un exit poll şi a fost prezentată opţiunea alegătorilor, la ieşirea de la urne, la o anumită oră. La rândul său, Florin Gabrea, membru al CNA, a spus că una din informaţiile prezentate la Antena 3, respectiv "74% au votat pentru redeschiderea mineritului", a fost falsă.
Pe de altă parte, Lorand Turos, membru al CNA, a spus că legislaţia audiovizualului nu reglementează prezentarea exit poll-urilor. El a propus atenţionarea posturilor Antena 3, B1 TV şi Realitatea TV în baza articolului 71 din Codul audiovizualului, potrivit căruia "(1) Prezentarea sondajelor de opinie va fi însoţită în mod obligatoriu de următoarele informaţii: a) denumirea celor care au solicitat şi a celor care au realizat sondajul; b) perioada în care a fost efectuat sondajul şi metodologia utilizată; c) dimensiunea eşantionului şi marja maximă de eroare".
Propunerea lui a fost aprobată cu opt voturi "pentru" (Florin Gabrea, Lorand Turos, Narcisa Iorga, Monica Gubernat, V