25% dintre liderii de business din România sunt foarte încrezători, iar 40% sunt relativ încrezători că firmele lor vor creşte în 2013. Cu toate acestea, ei sunt mai puţin optimişti privind creşterea industriei în care activează – doar 4% sunt foarte încrezători în acest lucru. În ceea ce priveşte cifra de afaceri, 51% dintre ei se aşteaptă să înregistreze o creştere moderată în 2013, de 5%-10% – arată concluziile studiului „O nouă viziune a creşterii” publicat astăzi de Ernst & Young. Estimările privind creşterea profitului sunt de asemenea pozitive – 37% estimează că vor avea o creştere de 5%-10%, în timp ce 22% estimează o creştere de două cifre a profitului, de până la 20%. Doar 9% dintre respondenţi sunt foarte optimişti, mizând pe un avans de 20%-30% al profitului. Studiul Ernst & Young are la bază un chestionar aplicat în perioada 21 ianuarie – 5 februarie a acestui an. În raport se analizează răspunsurile a 105 executivi de top, prezentându-se percepţia acestora asupra perspectivelor mediului de afaceri din România în 2013.
„Cu toate că 2013 se anunţă un an cu provocări pe multe paliere, numeroase companii au răspuns chestionarului nostru spunând că se aşteaptă să înregistreze creştere”, spune Bogdan Ion, Country Managing Partner Ernst & Young România.
Focus pe creşterea productivităţii
Pentru a face faţă presiunilor impuse de criza economică în mediul local de business în 2012, 30% din oamenii de afaceri chestionaţi au declarat că au recurs la reduceri de costuri, iar 28% s-au concentrat pe creşterea productivităţii. Deşi costurile mici sunt considerate în continuare un factor important pentru competitivitatea companiei pe piaţă, conform răspunsurilor a 31% dintre cei chestionaţi, atenţia comunităţii locale de afaceri se concentrează asupra unui nou factor în 2013. Astfel, peste 39% dintre respondenţi se aşteaptă ca principala bătălie com