* Rezultatele la simularea examenului la matematică i-au pus deja pe gânduri pe şefii Inspectoratului Şcolar, care îi bagă pe directori în şedinţă
Dacă mâine s-ar susţine Evaluarea Naţională, elevii buzoieni ar avea mari probleme. Cel puţin aşa reiese în urma rezultatelor obţinute după simularea susţinută recent în instituţiile de învăţământ din judeţ. Dacă la proba de limba română procentul de promovabilitate al elevilor de clasa a VIII-a este de 80 la sută, la matematică ponderea celor care au luat note de trecere este îngrijorător: 32 la sută.
„Cu siguranţă, la matematică vorbim despre un rezultat îngrijorător. Imediat ce am văzut procentul de promovabilitate, am întrebat inspectorul de specialitate despre gradul de dificultate al subiectelor. Mi s-a spus că au fost subiecte de dificultate medie, mai uşoare decât în alte judeţe”, a declarat şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Buzău, Dumitru Ene.
Şi mai îngrijorător este că după analiza rezultatelor, reprezentanţii IŞJ Buzău vorbesc şi despre unele şcoli în care notele la matematică ar putea fi uşor umflate. „Au fost unele şcoli care au raportat procente ridicate, însă nu suntem siguri că ele sunt date de prestaţia elevilor. Proba reală va fi dată la examenul adevărat. Atunci vom vedea dacă aceleaşi rezultate se vor regăsi. Ar fi bine să fie reale”, a mai spus Dumitru Ene.
Instabilitatea profesorilor pe posturi, una dintre cauze
Aşa cum era de aşteptat, toată lumea se întreabă care este cauza eşecurilor înregistrate pe bandă rulantă la examenele naţionale. Elevii arată cu degetul către catedră, profesorii acuză elevii şi pe părinţii care nu sunt destul de interesaţi de soarta propriilor copii, şi aşa cercul se închide fără nicio rezolvare. Oficialii învăţământului buzoian vorbesc despre un cumul de factori care au dus la această situaţie.
„Printre cauze