Ritmul dezvoltărilor din segmentul hotelier a înregistrat un declin drastic în ultimii 5 ani, marcaţi de scăderi succesive, în condiţiile crizei financiare şi ale faptului că industria de turism din România mizează doar pe segmentul corporate. "În perioada 2005-2008, piaţa hotelieră locală a înregistrat cea mai importantă creştere a stocului de unităţi de cazare, fiind finalizate 3.000 de camere, reflectând o creştere cu 50% a ofertei. Activitatea de construcţie a spaţiilor hoteliere s-a diminuat în anii succesivi, ca urmare a crizei financiare, dar şi a rezultatelor mai slabe din segmentul hotelier. Cu toate acestea, 3 unităţi hoteliere au fost finalizate în anul 2012, şi anume hotelul Europa Royale, unitate hotelieră cu 90 de camere şi clasificată la 4 stele, hotelul Cişmigiu, 60 de camere, 4 stele şi hotelul Marshal Garden, 63 de camere, 5 stele", se arată într-un studiu realizat de compania Jones Lang LaSalle (JLL). Potrivit datelor JLL, în 2007, cel mai activ an din punct de vedere al construcţiilor de spaţii hoteliere, numărul de camere a crescut de la circa 6.200 de unităţi la aproape 8.000 de camere. Totalul dezvoltărilor din 2012 ridică numărul camerelor la un nivel modest de 213 unităţi noi, şi acestea doar pe segmentul hotelurilor de 4 şi 5 stele. În luna decembrie 2012, Bucureştiul număra 77 de unităţi hoteliere însumând 9.500 de camere. Piaţa hotelieră este în mare parte dominată de segmentul corporate: în consecinţă, şi oferta este în mare parte compusă din unităţi hoteliere de 4 stele, respectiv 61% din stocul total al unităţilor de cazare sunt clasificate la 4 stele. Unităţile hoteliere de 5 stele reprezintă 22% din stoc, în timp ce unităţile de 3 stele reprezintă 18% din oferta actuală a Capitalei.
Ritmul dezvoltărilor din segmentul hotelier a înregistrat un declin drastic în ultimii 5 ani, marcaţi de scăderi succesive, în condiţiile crizei