Vânzările de jocuri au avansat anul trecut în România cu aproape 20%, la 20 milioane euro, iar companiile din domeniu mizează în anul în curs pe un ritm de creştere similar.
"Deşi o mare parte din bani nu mai trec prin firmele româneşti de profil, piaţa de jocuri din România a crescut cu circa 20% anul precedent, până la aproximativ 20 de milioane de euro. La ora actuală, jucătorii de pe plan local cumpără şi de pe site-uri externe, astfel că foarte mulţi bani nu mai ajung în companiile româneşti din industrie", a declarat într-un comunicat directorul general al Computer Games Online, Silviu Stroie.
El a adăugat că mare parte din banii cheltuiţi de români pe jocuri se îndreaptă către upgrade-uri, unelte şi funcţii noi ale jocurilor free2play şi, implicit, către producătorii de jocuri străini.
În prezent, piaţa românească de jocuri se împarte în vânzări pentru calculatoare - 85%, consolă (2-3%) şi dispozitive mobile (12-13%).Suma medie cheltuită lunar de un român pentru jocurile video este de 120 de lei. În total, în România există circa trei milioane de persoane care se joacă pe calculator constant. Majoritatea sunt bărbaţi şi au vârsta cuprinsă între 14 şi 40 de ani.
Afacerile Computer Games Online SRL, care deţine site-ul computergames.ro, au crescut anul trecut de peste trei ori, la 1,8 milioane euro. "Creşterea se datorează în principal faptului că anul anterior a fost cel al trecerii masive a cumpărăturilor de jocuri la cutie din retail către mediul online", a spus Stroie.