* ASLO: Impact de câteva sute de mii de euro pe an pentru fiecare companie din domeniu
* Asociaţia Societăţilor de Leasing Operaţional apelează la Ministerul Finanţelor pentru ajutor
* Piaţa de leasing operaţional a crescut cu 11%, anul trecut, la 41.500 maşini
Asociaţia Societăţilor de Leasing Operaţional (ASLO) estimează un avans al pieţei de cel puţin 10%, la 45.000 de unităţi în administrare, în acest an, însă această evoluţie depinde foarte mult de rezultatul discuţiilor cu reprezentanţii Ministerului Finanţelor Publice privind noile modificări ale Codului Fiscal. Acestea limitează deductibilitatea cu amortizarea autovehiculelor la 1.500 de lei pe lună, ceea ce afectează industria de leasing operaţional, cu un impact de câteva sute de mii de euro pe an pentru fiecare companie, potrivit ASLO.
"Am depus un memoriu la Ministerul de Finanţe prin care solicităm exceptarea societăţilor de leasing operaţional de la aceste prevederi pentru că leasingul operaţional nu are de-a face cu luxul, ci e un instrument care ajută firmele din sectorul serviciilor să-şi desfăşoare activitatea în condiţii mai bune prin reducerea cheltuielilor", a spus preşedintele Asociaţiei Societăţilor de Leasing Operaţional (ASLO), Bogdan Apahidean, citat de Mediafax.
Domnia sa a arătat că, prin noile prevederi, intrate în vigoare la 1 februarie, pentru maşinile cu valoare de intrare de peste 20.000-25.000 de euro amortizarea nu mai este deductibilă, impactul fiind major pentru jucătorii de leasing operaţional, care au deja contracte în derulare pentru astfel de maşini, cărora li se aplică prevederile. Potrivit unor calcule ale membrilor asociaţiei, sunt peste 500-600 de maşini în această situaţie.
"Firmele de leasing operaţional ar trebui astfel să crească ratele aplicate clientului, pentru că vor fi cheltuieli mai mari, ceea ce va duce la un profit mai mic ş